Birthday girl & surfcamp

19 maart 2017 - Sydney, Australië

Hi!

Het is weer twee weken geleden sinds mijn laatste update, dus het werd wel weer tijd (ook weer foto's dit keer!)

Na de bondi to coogee walk kwam er weer een regenachtig weekje, waarbij het richting eind van de week toch wel weer mooi werd. Mijn begeleider had me gevraagd iets uit te zoeken en een protocol te schrijven voor een andere studie waarvoor ze mijn ruggen ook nodig hebben. Hier ben ik achteraan gegaan, en heb geadviseerd om toch voor het ontleden van de ruggen, eerst röntgenfoto's te laten maken. Hier wilden ze wel naar luisteren, maar natuurlijk gingen er eerst weer een paar dagen overheen voordat we die foto's konden gaan maken. Ondertussen heb ik me bezig gehouden met de protocollen voor de andere studie, zodat iemand anders ze eigenlijk uit kan gaan voeren. Wonder boven wonder konden we dit keer wel foto's maken en opslaan, mijn begeleider is met ons mee geweest en we weten nu hoe het apparaat (ongeveer) werkt, we krijgen er in elk geval plaatjes uit. Deze plaatjes heb ik stuk voor stuk geanalyseerd op vrijdag, en toen was het gelukkig weer weekend! Verder kreeg ik nog te horen dat ze erg blij met me zijn op stage, ik weet van aanpakken en er wordt meer concreets gedaan nu ik er ben. Dat heb ik maar opgevat als een compliment!

En wat voor weekend, het was prachtig stralend weer, zon hoog aan de hemel, een graad of 25 en een lekker windje. Zaterdag zijn we dus met huisgenoten lekker naar het strand geweest, dat konden we wel weer gebruiken na die hele tijd met regen. 's Avonds zou ik om 12u jarig zijn, en hebben we thuis een goonparty met kaartspelletjes en karaoke gehouden. Het was supergezellig, en om 12 uur begon mijn verjaardag goed met een afgaand brandalarm door de sterrenflitsers, die mijn huisgenootjes superlief geregeld hadden, net als slingers en ballonnen! Na mam en pap ook even gesproken te hebben kwamen de buren klagen, dus moesten we het wat rustiger aan gaan doen. Ik heb ook nog even geskyped met Rick en Stan, die ene keer dat we tegelijk jarig zijn (zij 11 maart en ik 12) moesten we even uitbuiten! De volgende ochtend was er nog een verjaardagsontbijtje met wentelteefjes verzorgd door Anouk, heb ik even met Rens geskyped, en heb van mijn huisgenootjes nog een cadeautje gekregen, drie superleuke fijne zilvere armbandjes met een steentje en een paar oorbellen. Helemaal jarig! Op je verjaardag mag je hier in Sydney voor 1 dollar naar de dierentuin, dus na het ontbijt ben ik samen met een huisgenootje op weg gegaan naar de dierentuin. Ook deze dag was het weer ontzettend mooi weer, en we hebben lekker een middagje door de dierentuin geslenterd, en de eerste (levende) kangoeroes en koala's gezien! Verder was de dierentuin niet veel anders dan die in Nederland, maar het was toch wel leuk om een middagje rond te lopen. Vanuit de dierentuin had je wel een prachtig uitzicht over de stad, wat het dan ook wel weer zeker de moeite waard maakte! Weer thuis hebben we met z'n allen broodje hamburger gegeten op het balkon. Ik ben weer een ervaring rijker, een verjaardag in de zomer, met zon en 28 graden, hiermee mijn warmste verjaardag ooit en eentje om niet snel te vergeten! Het is zo fijn om leuke huisgenoten om je heen te hebben, om leuke dingen mee te doen, mee te eten, mee te lachen en om je verjaardag mee te vieren, zodat je je ook echt heel jarig voelt!

Maandag had ik muffins meegenomen naar stage, om uit te delen voor mijn verjaardag. Ook ben ik deze week begonnen met het ontleden van de ruggen. Waar zij dus dachten dat ik er maximaal een per dag zou doen, heb ik intussen ontdekt dat ik maximaal 2 uurtjes bezig ben per rug, dus dat ik er wel wat meer kan doen op een dag. Dat loopt dus allemaal voorspoedig en ik krijg mijn tijd goed om. De machine waar ik dadelijk mee ga testen is alleen nog niet helemaal klaar voor gebruik, maar het idee is dat ik begin april mijn testjes kan runnen en deze data kan gebruiken voor mijn verslag. Ik ben benieuwd, we zullen zien! Vrijdag heb ik thuis gewerkt, want ik zou om 5 uur opgehaald worden bij het station om op surfkamp te gaan! De weersvoorspellingen waren niet al te goed, vooral regen, maar op de kampplek zou het allemaal wel mee vallen. Het meisje waar ik bij geboekt had had nog nooit meegemaakt dat het kamp afgelast werd. Maar helaas, om 11 uur werd ik opgebeld, het gaat stormen dit weekend en we zijn genoodzaakt het kamp te cancellen, want kamperen wordt te gevaarlijk in dit weer. We konden het weekend wel gewoon verzetten, dus jullie horen nog wel wat het vervolg is op dit verhaal!

Toen deze plannen dus in het water vielen, had ik een vrij weekend. Vrijdagavond begon het inderdaad enorm hard te stormen, en hebben we een huisfilmavondje gehouden met pretty woman. Een huisgenootje is deze avond nog haar telefoon kwijt geraakt toen ze iemand op ging halen op het station, en deze is tot op heden nog steeds spoorloos, waarschijnlijk in de storm buiten komen te liggen en meegenomen, in een tijdsbestek van een paar minuten. Superstom! We zijn met z'n allen nog in touw geweest om hem te zoeken, maar zonder resultaat.

Zaterdag was het vies en druilerig en zijn we met een paar mensen de stad in geweest, naar een reisbureautje om te kijken voor campervans en activiteiten voor de oostkust! Een paar uur verder en heel wat informatie rijker, zijn we weer naar huis gegaan en ben ik verder gegaan aan mijn reisplan. Het begint al wat vormen te krijgen, ik heb nog niks geboekt maar het idee ligt er! Krijg steeds meer zin in die laatste maand!

Vandaag zou het in de ochtend blijven regenen en daarna opklaren. Ik ben met Pamela en Anouk dus rond de middag op pad gegaan om de Bondi-Watson Bay cliff walk te lopen. En zowaar na een minuutje regen klaarde het helemaal op en hebben we onder een strakblauwe lucht gewandeld! Het was warm, het was veel berg op (en af), maar het was de moeite waard, heel veel moois gezien weer! Met de ferry zijn we weer richting centrum gegaan, en daarna met de trein naar huis. Met de zon afgesloten en toch weer een fijn weekend gehad!

Liefs, Meike

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanneke:
    19 maart 2017
    Weer super leuk om te lezen. En je hebt helemaal gelijk met de verjaardag vieren down under. (Ik zelf ben drie keer in Australië jarig geweest). Grappig anders koud of druilerig en dan warm of erg warm weer.
    Veel plezier en wacht met spanning op het vervolg. Gr.